Det blommar




Envis som jag är köpte jag orkidéer till alla fönstrena när vi flyttade till huset, trotts mina ogröna fingrar . De senaste typ 8 månaderna har de stått som torkade pinnar överallt och bara varit fula och jag har bara varit less på dem.. Men plötsligt händer det, nu blommar det på Körvelgränd! Alla på en gång,  tjohooo!
Kanske har lite gröna fingrar trotts allt? Eller antagligen bara tur.

På tal om tur och tidigare under veckan otur så forstatte det även under denna dag när jag var i stallet förut. Trottsade kylan och gav mig ut på en ridtur i snön. Det var kallt men härligt, enda tills vi gick omkull (!!) Red en sväng som jag ofta rider och känner till vägen bra, men nu var det så sjuukt mycket snö så man såg knappt var vägen var... Allan är oftast väldigt snäll, men hallå han är vallack och plötsligt var något väldigt farlig, så kan kastade sig hejdlöst åt ena sidan, och såklart åkte vi ned i det snöfyllda diket! Allan snubblade ner på knäna och jag "passade på" att göra en liten kullerbytta över halsen och rakt ner i snön. Där satt jag, och Allan var minst lika chockad som jag. Det gick bra för oss båda, tackar snön att vi landade mjukt. Vi kunde fortsätta turen, och på vägen hem var han inte alls lika rädd. Haha!

Nu ska jag snart äta en sen men välförtjänt lunch, mums.
Sen blir det lussekattsbak för hela slanten!

Hej på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0