Nyårsfix


Idag är det alltså självaste nyårsafton och med det sista dagen på år 2010, vilket måste firas, eller hur?! Då jag fortfarande inte har piggnat till efter hjärnskakningen så får jag ta en sak i taget idag, med många vilopausar emellanåt... Kunde dock inte hålla mig, och började såklart med dukningen ; )



    

Enkelt och snyggt med vita tulpaner, porslin i från Jelly Bean, en fin kandilaber, lite svart dekorationssten och farmors gamla silverbestick. Lite mer romantisk och lantlig stil denna gången, jag som annars är mer modern och stilren. Men jag tyckte temat passade bra till självaste nyårsafton, och sen är det ju alltid skoj med lite variation! Hade dock inte servetter som passade, får kika i mataffären sen då jag ändå glömt köpa kesella till desserten...


Middagsgästerna kommer hit redan framåt eftermiddagen, vi ska laga maten tillsammans, ska bli skoj. Jag behöver all hjälp jag kan få idag med mitt tillstånd, haha. Vi ska ge oss på att göra ostgratinerad hummer till förrätt, ugnsbakad oxfilé med egen bearnaissås och rostade rotfrukter till varmrätt, och desserten blir inget mindre än vit choklasmousse med lime. Mums! Bara nya recept som sagt, blir spännande. 

Nu ska jag vila lite innan det är dags för att bege sig till affären.. Där lär jag ju inte vara ensam om man säger så...


GOTT NYTT ÅR
på er allihopa!


Vi hörs 2011 ; )



          


Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Du gör mig så glad, tusen tack för din fina kommentar, det värmer verkligen! Hoppas att ni får en underbar nyårsafton :) Kramar

2010-12-31 @ 14:25:21
URL: http://madeleines.se
Postat av: Anonym

Lycka till! Hoppas att ni får en trevlig kväll kram

2010-12-31 @ 16:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0