Otursvecka?


Tror denna vecka är nån form av otursvecka eller nåt.. Bara massa strul och tråkigheter. Började men en otäck sladd på motorvägen när jag och pärlan skulle åka hem en kväll. Körde väldigt lugnt på grund av dåligt väglag men det räckte uppenbarligen inte. Fick en jättesladd och snurrade runt och hamnade i fel körriktning mitt på E4:an, tack och lov gick det bra!!!
Som om det skulle vara nog.. Pärlan och jag fick åka lastbil hem från jobbet i tisdags. Hade precis kommit ut på E4:an då pärlan började bete sig väldigt märkligt, hjulen snurrade inte och jag typ sladdade mig framåt några meter tills det inte gick att köra längre. Det visade sig att bromsarna hade frusit fast!! Det var bara att ställa sig intill kanten med varningsblinkers på, ringa brorsan som fick rycka in! Som TUR är har han ett åkeri med ett antal olika stora bilar. Efter knappt en timma kom han snällt och pärlan och jag fick åka kranbil hem. TACK SNÄLLA BROR OCH PAPPA som kom och räddade oss, TACK ÄLSKLNG som hade fixat soppa och supergoda pannkakor till mig när jag kom hem. Ska aldrig mr åka nånstanns utan en reflexväst och en filt i bilen.
Alltid lär man sig nåt. Haha.

Dagen efter fick jag ett tråkigt besked med posten, provsvar från läkaren. Det visade sig att jag utvecklat luftvägsallergi mot kvalster, och hör och häpna, häst!! Can´t believe it! Är praktiskt taget uppväxt i stallet och har aldrig känt någonting någonsin, märkligt!! Konstigt att det kan komma nu bara sådär. Men känner inte nåt när jag är i stallet så jag forstätter som vanligt ett tag så får vi se vad som händer. Är inte beredd att ge upp ridningen igen.. inte nu..

Till råga på allt, sprack mina jeans på jobbet igår, en stor reva mitt där bak, skoj, not. Fick snällt jobba hela dagen i dessa, lite pinsamt, men jag överlevde. Haha!
Hoppas det har varit nog med otur denna veckan och att vi kommer få en toppenweekend i storstaden älskling och jag! 

Laddar för att åka till stallet snart, men väntar på att det ska bli lite behagligare temperatur, -20, kommer frysa ihjäl på hästryggen!! Avvaktar några timmar till.

Kram på er





Kommentarer
Postat av: Maria

Darling sicken otur! Hopps att du kan hålla på ett tag till med ridningen iaf. kram på dig

2010-12-02 @ 09:42:09
Postat av: Carro

Tack darling! Men skäms på mig att klaga, med tanke på vad ni har/får utstå med er renovering!! Hur går det?? Hoppas ni äntligen fått en hel och fin bänkskiva och att ni snart framför allt kan laga mat... stor kram

2010-12-02 @ 09:49:57
URL: http://misscb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0