Snö snö snö


Snacka om en snöig dag, hur mycket kan det komma egentligen?! Det är jättemysigt, helt klart, men shit vad man får skotta!! Tur att jag har en snäll sambo som oftast sköter den biten, tack fina du ; )

Fick typ gräva fram bilen imorse när jag skulle åka till stalllet. Vägarna ute på landet var inte skottade men ditresan gick ju bra! Red ut en sväng och det var heeelt underbaaart! Var som bomull som singlade ner från himmlen och allt var tyst, lugnt och stilla som vanligt där ute tidiga mornar. Avnjöt både trav och galopp, då underlaget var toppen och tacka vettja snösulor!! Inga mer halkiga jobbiga styltor, skönt.
Allan var pigg och framåt men skötte sig utmärkt, min lille charmör! : )





På vägen hem var det skottat och kring vägen var det stora snövallar som man på vissa ställen knappt såg över. Dock hade det blåst upp lite snö på vägen igen så det var svårt att se var vägrenen var. Körde lugnt pga de dåliga förhållandena såklart, men när jag fick möte på ett ställe gick det inget vidare... Kom av väggrenen litegrann och ner i djupsnön och sen var det kört, ena halvan av bilen stupade rakt ner i diket. Gick ju bra allting, men kändes lite otäckt, typ som om den skulle slå över! 
Som tur var fanns det snälla människor i närheten och snabbt var 5 bilar på plats som ville hjäpa till. Bilen satt ordentligt fast i diket.... En snäll man med en jeep försökte rycka upp mig men bilen åkte längre och längre ner.. Tillslut var det 4 starka karlar, en jeep och jag bakom ratten men jeepen bara slirade och inte hände det nåt med saaben. Den snälla mannen med jeepen ringde på hjälp och snart var 2 traktorer på plats. Efter lite kämpande och 2 avdragna bogseringslinor kom vi upp ur diket, tjohoooo! Jag blir så sjuuukt glad och tacksam över att det finns så många fina människor som man inte ens känner, men som ger allt och ställer upp och hjälper till när man verkligen behöver! Vet inte vad dem heter, och att dem inte läser detta, men TACK SNÄLLA NI!!!!! Guld värt!!!!!

Vi kunde forstätta resan hemåt igen, och både jag och saaben mådde bra såklart! Dock bestämde jag mig för att inte ge mig ut på vägen mer idag, så julhandlingen får snällt vänta tills min lediga dag i veckan. Blev en  mysig hemmadag inomhus med älskling istället. Och, vi fick tid för en fika med hela familjen Hwasser, underbart! Tack kära ni, tycker sååå mycket om er! :)

Tack även till tjejerna
som var här igår och gjorde lördagskvällen lyckad! Massa mat och gotti som Madde bakat, mums! Lyckades även vinna fin fina paket i julklappsspelet : )

Nu ska jag fortsätta söndagen i lugnets tecken, var nog behövligt för mig det här. Har så svårt att ta det lugnt och varva ner.. Något jag får jobba med!

Puss&kram på er





Godingarna jag kammade hem i spelet : )



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själva det var så mysigt och gott vi var helt proppmätta när vi kom hem och vi tycker så mycket om er puss och kram

2010-12-19 @ 20:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0