Tidig vintermorgon


Tidigt tidigt imorse ringde klockan och det var dags att bege sig mot stallet. Skönt att hinna det innan jobbet, blir alldeles för sent efter.. 06.45 var jag där, och hästarna hade redan fått frukost och var ute i hagen. Skönt!
Fixade mat och mockade innan det var dags för ridturen.
Idag var det -2 grader, lite lätt snöfall, vindstilla, bra underlag och såååå mysigt!! Allan skötte sig exemplariskt och var mjuk och fin. En hel del trav och galopper i snön blev det, underbart! Så skönt det var att ge sig ut så tidigt precis när det börjar ljusna och allt var alldeles tyst och lugnt ute på landet.
Underbar morgon!!

Ångrar att jag inte hade med mig kameran då vet var en fin morgon, och mycket fina bilder hade kunnat knäppas. Hade ett rådjur som näst intill följde efter oss hela vägen, så söt! Sen stannade han i en trädgård och käkade ur fågelbordet precis utanför huset. Han var inte blyg han, haha.


Såhär nöjd var Allan när hagen och kompisarna väntade efter ridturen!


Nu måste jag skynda mig då jobbet väntar, men har varit en bra start på en härlig dag. Gäller att ta vara på den dagen i månaden man börjar kl 12.

puss&kram på er!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0