Trassel


Såhär ett par månader knappt kvar till jul börjar det bli dags att beställa tyg till nya kappor till köket. Vilket tyg det blir är bestämt sedan länge, och det kommer från Spira. Tycker mönstret är lite barnsligt, mysigt och stilrent på en och samma gång, kan nog passa väldigt bra i vårt moderna kök!



Julparad multi
(bilden är hämtad från spirainredning.se)


Att välja tyg var inte så svårt. Men sen kommer man oundvikligen till själva sömnaden!! Jag har ju tyvärr inte fötts med dem kunskaperna. Varje gång, och då menar jag verkligen varje gång, jag sätter mig vid en symaskin blir det trassel. Trassel trassel trassel!! Som att det vilar nån jäkla förbannelse över mig och symaskiner, haha. Min svägerska är ett levande bevis till att jag och symaskiner inte går ihop... ; )

Något konstigt mirakel skedde när jag lyckades knåpa ihop nya marimekkokappor för några månader sen. Rätt stolt! Men då kunde jag ju enkelt vända tyget på andra hållet och sy, och då undvika skarvar. Smidigt! Vilket jag inser inte kommer kunna bli fallet med julparaden.... Sitter och räknar mönsterrapporter, skarvar hit och dit och försöker komma fram till hur mycket tyg som ska beställas, men jag lyckas inte?! Jag tror jag får ringa en vän! Blir lite enklare så.... ; ) En sak är säker, det blir aldrig någon sömmerska av mig i alla fall!

Kan du sy?

Nu ska jag drömma om mönsterrapporter,
go natt på er!

Btw så har jag lagt bud på ännu ett väggord på tradera! Dessa ska få pryda sovrummet isf, håller tummarna! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0