Al Menalrco Mena


Började dagen med att tillbringa några timmar i stallet, mysigt! Känns så skönt att vara tillbaka. Nu undrar jag varför riduppehållet varit så långt, men det var väl inte inte dags för än nu antar jag. Har hittat världens goaste häst som jag blivit medryttare på, Al Menalrco Mena, eller "Allan" som han kallas. En stor grå skimmel på 170cm i mkh, hur mysigt som helst, jag tror jag är kär! ; )
Snäll, härlig att rida, duktig, mysig, väldigt kelig, och jag gillar´t! Framförallt så känner jag mig väldigt trygg med honom både på marken och i sadeln, känns skönt. Nu är det bara jag som behöver finputsas, sen kan vi nog bli
ett snyggt par han och jag ; )
Det är först nu jag har förstått hur mycket träning ridningen har gett i alla dessa år, för shit vad otränad jag känner mig nu när jag rider. Dels har jag tappat oerhört mycket kondition och en hel del muskler, trotts träning på annat håll. Det känns därför exra bra att komma igång igen, det ger väldigt mycket både för kropp och själ!

Var ute och red i över en timma idag. Med oss hade vi Johanna och "Murre" som visade oss lite ridvägar. Blev många mysiga galopper ute på mjuka grusvägar och stora fält. Jag njöt och Allan njöt! På hemvägen blev det lite lätt arbete och jag fick honom i ganska bra form emellanåt, jag känner mig nöjd!
Ridkläderna jag inhandlade i veckan fick mycket väl godkänt! Sköna,snygga och praktiska, precis som det ska vara. Nu får dem vila några dagar tills det är dags för stallet igen. Ska ta med mig kameran nästa gång, och sen får ni se den söta Allan-Brallan!
 
Håller alla tummar och tår för älskling idag som är iväg och tävlar. Hoppas på bra väder och lite tur, skickligheten finns där det vet jag redan ; )
Nu är det storstädning för hela slanten som gäller, skönt när det är klart för då ska jag bara forstätta njuta av min lediga lördag!


Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0