Att tänka efter - före?!



Oj oj oj, vad har jag tagit mig till?! Var denna idé verkligen så bra.. ?! Jag kan allt få lite för bråttom ibland..Halva huset är just nu belamrat med gamla verktyg, torkade gamla färgburkar, hinkar med tapetklister, en helt uppsjö av rollerset- använda såklart, skruvar, muttrar, en och annan list, tapetrester, målarpenslar, en flyttkartong med mitt Mateusporslin (!!!) en oanvänd pappelinamatta, en gammal dammsugare, en kartong med viktiga papper, en påse med kläder- med målarfärg på, lamskärmar och lampfötter till förbannelse och prover på kakel från stans varenda liten kakelbutik!!! Oh, herregud listan kan göras lång.. Mitt där bland allt kaos står jag, funderandes på om detta verkligen var en bra idé att ta tag i just idag. Var jag tvungen att tömma gästrummet just idag...?!

Renovering skapar kaos! Men ett renoverat och trivsamt hem skapar harmoni, när det är klart..... *gaaaah*

Det är väl så jag fungerar, från idé till handling på en sekund, tänka efter kan man göra sen, det är bara att köra på.. Och ibland ångar jag mig.. haha... Men det måste ju göras, så varför vänta.. Jag borde kanske i alla fall ha väntat på en dag då vi BÅDA är hemma, och kan hjälpas åt... Men det är inte lätt att vara efterklok, bara att bita ihop le och se glad ut och avsluta det jag påbörjat. Källsorteringsstationen nästa!

Tjingeling!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0