Vill ha


Kitchen aid

Håller på att förbereda inför morgondagens tjejmiddag, bakning och matlagning står på schemat! Det blir bl.a paj och egna baguetter med havssalt. Vill ju sååå gärna ha en kitchen aid hemma på köksbänken!! Och ännu mer vill jag ha den nu när jag är mitt uppe i all matlagning. Vill ju ha en vit såklart, men dem är ju riktigt läckra i färg också, varför inte en ljusrosa?!
Jaja, idag får jag nöja mig mig att plocka fram min ljusrosa 4l margrethe skål och knåda degen själv, men det går ju faktiskt lika bra det också, men en vacker dag ska denna ljuvliga maskin pryda vårat kök! ; )

Tänkte bjuda med mig av en av rätterna till morgondagens buffé!

Recept Västerbottenpaj

Pajdeg:
3dl vetemjöl
150g margarin
2-3 msk vatten
1tsk salt

Fyllning:
3 medelstora lökar
1/2 dl vitvinsvinäger
3dl grädde
2-3dl västerbottenost
2 ägg

Gör först pajdegen och låt den stå i kylen i ca 1 timme. Förgrädda i ugnen i 10 min.
Stek den skivade löken i smör, salta och krydda med vitpeppar och cayennpeppar. Häll på vitvinsvinägern och låt koka bort. Tillsätt grädden och koka 3-4 min. Tag av stekpannan från plattan och rör i ägg och västerbottenost. Tillsätt lite hackad färsk persilja. Grädda i ugnen i ca 15 min.

Smaklig måltid!



Kommentarer
Postat av: EMMA

Vilken fin blogg! Nu har jag ytterligare en blogg att läsa;)

Kram på dig <3

2010-10-06 @ 20:57:44
Postat av: Carro

Tack Emma! Kul att du kikat in här : )Kram!!

2010-10-07 @ 22:16:52
URL: http://misscb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0