Äppelmuffins

Måste vara något extremt bra år för äpplen i år, vi har 2 stora träd och dem är överfulla med äpplen, jisses! I år har jag lovat mig själv att ta vara på dem lite bättre, men vad ska jag göra med alla dessa??!! Eftersom mamma & pappa ska komma hit idag så kan det ju vara bra med något till fikat. Så jag slängde ihop lite äppelmuffins här på morgonkvisten.



Äppelmuffins

1,5dl mjölk
75g smör
3 ägg
2,5dl socker
4dl vetemjöl (dinkel)
2,5tsk bakpulver
Äppleklyftor doppat i kanel & socker

Hetta upp mjölken, dra av från plattan och häll i smöret. Låt smälta. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt bakpulver och rör ihop. Häll i mjölk- och smörblandningen och tillsätt sedan mjölet. Blanda till en jämn smet. Fyll muffinsformar till 2/3. Stick ner äppelklyftorna i smeten. Grädda i nedre delen av ugnen på 200 grader i ca 15-20min.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mums! Äppelmos är ju alltid gott :)

2011-08-27 @ 12:14:27
URL: http://enannandelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0