Fredag

Hej på er! Dem senaste dagarna har inte varit någon rolig historia, så dem hoppar vi över tycker jag. Som ni förstår är jag hemma även idag och kurerar mig. Jäkla muskelinflammation som kom och ställde till det. Usch.

Har en ledig helg framför mig, ska bli riktigt skönt. OM jag mår bättre vill säga! Imorgon ska mamma & pappa komma hit och hjälpa oss att fixa lite med huset. Vi har fortfarande lite smågöra kvar från renoveringen, typ lister. Alltid ska det vara dessa lister som blir kvar, haha. Men imorgon äntligen, kommer dem sista på plats. Det är verkligen så att man tillslut glömmer bort att det faktiskt inte är klart, man är så van att se det så, så man bryr sig helt enkelt inte längre. Men det ska bli skönt med ett avslut på den historian. Eller förresten, när man bor i hus blir man nog aldrig riktigt klar.... Finns alltid något att göra!!

Våra rabatter har jag tjatat om så många gånger nu, att dem ska fixas till. Det kan vara jättefint med blommor och växter, om man sköter dem vill säga. Det gör inte vi, vi hinner inte. Eller vi prioriterar annat. Så att ha rabatter runt huset som ser ut som en vildvuxen djungel är inte kul. Men nu ska dem bort. En gång för alla. Kommer bli ordning och reda, det gillar jag.
Min snälla bror kom hit förut med en av hans stora lastbilar med en stor säck med singel på flaket som han enkelt lyfte in i vår trådgård. TACK SNÄLLA NICKE!! :) Så nu finns den här, så fort tid och tillfälle ges är det bara att börja gräva. Vi börjar med framsidan. Ska bli så kul. Bort med allt vad rabatter heter, på med singel och toppa med sjösten. Lite belysningen och eventuellt att en och annan grön växt i kruka kommer planteras ned också. Kommer bli sååååå fint. Can´t wait!


Brorsan och hans sprillans nya lastbil


Ett skepp kommer lastat....


.... med ett halv ton singel!

Idag blev det lastbilsdebut på bloggen, haha. Tror brorsan minsann tycker det är lite kul, han är mäkta stolt över den där bilen ; )

Ha en underbar fredag fina ni! Nu ska jag gå och stretcha nack- och ryggmusklerna..

Hej på en stund!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Den där lastbilen alltså! Stackarn drömmer ju om den på natten och vill hellre att den är i sängen än mig!! Hm, är jag lite svartsjuk av mig.. ;p

2011-08-26 @ 23:52:06
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0