Sötsug

Det har bott ett sötsug i mig som heter duga. Känns som det har funnits där mer eller mindre i hela mitt liv. Ju mer sötsaker jag äter, ju mer sug får jag. Som en ond cirkel. Man kan nog kalla det ett sockerberoende. Jag är varken svag för kakor, chips eller choklad, men smågodis. Finns det något godare? Eller egentligen vet jag inte om det verkligen är så himla gott.. Men det stillar ju suget i alla fall.
Som jag nämnde tidigare så har jag en del obalanser i min kropp mellan vitaminer och mineraler. Vissa nivåer är skyhöga, medan vissa är på tok för låga. Detta påverkar en på olika sätt, och det påverkar även mig. Hur det påverkar mig vill jag inte gå in på, det känns för privat. Nu håller jag i alla fall på att försöka få bukt på obalanserna genom att äta tillskott och att göra en del små ändringar i kosten. Tillskotten (vitaminer och mineraler) ska jag äta under 3 månader, det ska förhoppningsvis räcka för att få kroppen att komma i balans. Jag har ätit tillskotten i en vecka och redan nu känner jag stor skillnad. Sötsuget är som bortblåst. Det finns inte längre där. Det är helt sjukt att det kunde gå så fort, känns hur skönt som helst!
Så nu tänkte jag att jag skulle utmana mig själv lite med ett godisförbud. Ska se hur länge jag klarar utan att äta varken godis, choklad eller chips. Är det någon som är sugen på att vara med mig? Utmana dig själv du också, så kan vi peppa varandra om suget sätter in.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad duktig du är! Skulle också vilja kolla för det borde ju finnas en förklaring till att jag alltid är trött, eller hur? Den senaste tiden har jag drömt att jag har ätit så otroligt god mat, god pizza, pasta och kött! Konstigt.

2011-08-24 @ 22:32:09
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0