Galopp


Var alldeles för kallt att åka till stallet tidigt imorse, så jag väntade till efter lunch. -7 grader känns lite behagligare än -16. Idag var underlaget mkt bättre tack och lov, så idag kunde jag motionera honom ordentligt. Blev först en uteritt på ca 40min. Såg lite monster i skogen (rådjur) men annars gick det bra. Pigg&framåt. Tränade lite skänkelvikningar i skritt på vägen hem, och han svarade jättebra på skänkeln. Dock mkt energi kvar trotts våran tur, så jag styrde in på banan och körde ett kort men intensivt pass med mkt galopp. Fick igenom honom ordentligt och i en fin låg form, och jag tror både Allan och jag var nöjda med dagen!

Nu ska jag ägna eftermiddagen åt att storstäda, tjohooo! Med lite bra musik ska det nog gå att bli taggad för det också...

Hoppas ni har en härlig tisdag!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0