Ge mig!


Satt som klistrad framför Bygglov ikväll och vilket hus dem medverkande hade, myy goooosh! Nybyggd enplansvilla med snygg vinkel, enkelt och stilrent och helt i min smak. Paret ville ha hjälp med att fixa en ny uteplats, och ja, det kan man ju säga att dem fick. Ge mig, tack! haha

Eftersom vi är klara med insidan nu har vi sagt att vi ska gå på utsidan nu till våren/sommaren. Och det fnns lite att göra kan jag säga. Allt är fräscht och helt ok, men inte alls i vår smak tyvärr.. Efter att ha sett programmet fick jag MASSOR med inspiration och idéer som bara bubblar i huvudet. Måste nog sätta mig ner och skissa lite ; )


(Bilder ifrån google)


Det vi skulle vilja göra är att bygga ett soldäck (ut ifrån den inglasade altanen) som ska gå längs hela sidan på huset. Där drömmer jag om ett utespa inbyggt i trädäcket, (sa jag att jag drömmer?! haha) en skön soffa och ett par fåtöljer i svart konstrotting, och ett stort parasoll till det. Istället för väggar att skärma av med skulle jag vilja ha stora krukor med något trädliknande i. Gillar även Amigo solsängar från Slick Outdoor, så ett par sånna skulle sitta fint också. Dem är grymt sköna, och snygga ; )

Rabatten längs huset ska grävas bort och fyllas med singel och sen toppas med svart/vit sjösten. Lite läcker belysning till det skulle vara mysigt.

På framsidan har vi en altan som vi tyvärr inte använder så mycket. Jag gillar den inte, så självklart har jag en plan även för den. (Älskling, du kan sluta läsa nu ; ) )
Skulle vilja riva den helt och hållet och bara ha ett enkelt soldäck. För mig är det enkla det vackra. Även där plantera små träd i höga krukor för att skärma av lite. En stor utegrupp och en ny markis skulle göra susen. Och till sist men inte minst, skulle jag vilja måla om huset! Haha, oj  oj oj vi har att göra i år framöver! ; ) (Skulle behöva vinna på lotto också för den delen, hehe) Självklart ska vi inte göra allt och verkligen inte nu i vår. Men vi tänkte börja lite smått i alla fall. Ska bli kul och jag är laddad som bara den. Min impulsiva sida är i farten, så ge mig VÅR försjutton, så vi kan börja NU! ; )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0