Nostalgitripp



Har haft en riktigt härlig dag idag! Var med Allan och hans ägare Johanna på träningstävling i Ånestad. Hoppning stod på schemat. Massor massor folk som var där, vilket är förståligt. Perfekt att få komma ut och träna lite banhoppning innan tävlingssäsongen drar igång. Har aldrig sett Allan hoppa tidigare, så det var extra kul att se idag. Han skötte sig utmärkt min lille charmör. Himla trevlig häst det där, hur snäll som helst att ha att göra med, såväl i stallet som på "tävling".
Man blir ju så sjuuukt sugen på att tävla igen när man står där! Ville bara kasta mig upp i sadeln och köra ett race jag också. Massa gamla minnen från förr väcktes till liv.








Den här lilla damen (jag vet, urdålig mobilbild, sorry!) var syrrans och min första foderhäst. Tequila♥ en speciell liten dam med mycket humör kan jag lova. Och så även nu, öronen bakåt direkt när jag klev in i spiltan. Men hon fångande ändå våra hjärtan, och vi hade henne från nästan föl och fram till 3-4 år. Så hon är den första hästen jag red in. Var skoj att se henne idag, var ju år och dar sen sist. Tänk han hon blivit ridskoleponny nu. Hon är född -93, så närmre bestämt har jag inte sett henne på typ 14 år, goooosh! Återigen gamla minnen som bubblade upp. Kändes nästan lite som en nostalgitripp idag, haha. : )


Sitter här och väntar på att min fiskgratäng ska bli färdig, har fortfarande inte ätit lunch, så ska bli riktigt gott kan jag lova! Funderar på om jag ska plocka fram grejerna och scrapa lite igen sen ; ) Vill ju bli klar med mitt album!!

Hoppas ni har haft en riktigt härlig söndag i soooolen!

Puss på er!






Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag jobbade ju idag.. synd att vi missade varandra! Jag kanske var på lunch eller nåt!

Ånestad ja, det är nostalgi bara det.. där red jag också och jag skötte en häst som hette Julia som också var en riktig liten tjurponny som la öronen bakåt direkt när man gick in i spiltan.. hehe! Att man alltid fastnade för dom hästarna :P

Kram

2011-02-21 @ 21:47:47
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0