Ordning&reda


Det är helt sjukt vad papper och skit man samlar på sig under åren.
Papper som man bara slänger sen. Tycker det är bra att fler och fler räkningar kommer elektroniskt istället. Blir lite smidigare så. Idag är det storresning på kontoret som gäller, jag tycker om att ha ordning&reda. Men sista tiden har det spårat ur lite och det känns som om det ligger papper lite här och var. Så idag äntligen ska jag se till att få ordning på torpet! Tänkte sammanställa alla kvitton från renoveringen också, så man kan få en tydlig överblick vart pengana har gått, och vad saker och ting egentligen kostade. Varför blir det alltid så att det blir dyrare än vad man tänkt sig?!
Varenda litet kvitto ska sparas, det underlättar vid en ev. framtida försäljning då man får göra skatteavdrag på det man har lagt ut på förbättrande renoveringar. Känns skönt att man ändå har en försäljning av en bostadsrätt i bagaget, man har lärt sig rätt så mycket om sånt som man inte hade en blekaste aning om. Som det känns nu vill vi ju bo här i vårt älskade hus för alltid, men lite struktur och framtidsförhållning har väl aldrig skadat.






Igår kväll stack vi in på bio, 127 timmar visades på duken. Den var helt ok! En film baserad på en verklig händelse. Det är helt sjukt vad människan kan utsätta sig själv för när överlevnadsinstinkten sätter in. Ingen film för kvackelmagar, den är rätt så rå stundtals.. Men sevärd, absolut!

Nej nu ska jag ta och sätta lite fart med mitt projekt, vill ju gärna hinna ut på en pw i solen idag också, underbara väder!! : ) Träningen har det inte blivit så mycket av senaste veckan, med 80 timmars arbetsvecka under mässan fanns varken tid eller lust. Ska bli ändring på det till veckan tänkte jag ; )

Njut av söndagen kära vänner!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0