Blåsigt


Smög upp tidigt imorse och åkte iväg till stallet. Hade hoppats på en solig morgontur, men istället blev det en blåsig, nästan stormig ridtur. Blev tipsad om en ny ridväg, och den var tvungen att testas såklart, kul med lite nytt. Stallet ligger jättebra till ute på landet och alldeles lagom avstånd från oss, men dessvärre saknas bra ridvägar... Men nu har jag iaf en till jag kan lägga till på min lista.
Det var många "spöken" ute idag, saker som blåste omkring, brevlådor som stod och slog, och en och annan vippad soptunna. Allan var spänd som en fjäder och uppe på tårna hela turen. Blåsigt väder är som gjort för att hästarna ska bli lite fjantiga. Men allt gick bra, och det var en härlig morgon trotts blåsten. Den nya vägen bjöd på underlag för både skritt, trav och en lång härlig galopp.





Då jag nästan alltid är i stallet på morgonen/fm står hästarna oftast och mumsar på sitt hö när vi kommer tillbaka från ridturen. Jag har funderat många gånger på vem som släpper in dem där, då det är tyst och tomt på gården och ingen verkar vara hemma. Idag fick jag svaret. Hade precis hoppat av hästryggen och skulle leda in honom i stallet, då jag hör världens "fjong" och jag var helt säker på att hagen hade gått sönder!! Men, så såg jag att det bara var lunchagen som öppnade sig själv! Sitter alltså en liten grej vid staketet som man ställer in på önskad tid, då hagen öppnar sig själv, smidigt! Haha, har jag helt missat. Sånna finesser fanns minsann inte på "min tid" Någon annan som sett det tidigare?







 


Kommentarer
Postat av: Syster-yster

Sicka finesser det finns för hästarna numera! :) Denna ska jag komma ihåg...kan vara bra att tipsa om!

2011-02-03 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0