Frisk luft


Ska strax ge mig ut på en liten kort promenad. Det snöar, flingor stora som bollar, mysigt! Har sovit tills nu, det är ju det jag behöver, vila. Men läkaren rekommenderade mig att ta någon promenad om dagen bara för att få komma ut i friska luften, och sen för att se om jag blir sämre eller (förhoppningsvis) bättre av det. Nu gäller det bara att jag håller mig i skinnet, för det är inget powerwalk jag pratar om, utan en kort lugn promenad för att få lite frisk luft. Man får absolut inte anstränga sig när man har hjärnskakning. Men jag vet inte hur man gör när man går sakta?! Jag får helt enkelt träna på det nu, haha.

Konstigt att man kan bli så sugen på att göra vårfint hemma när vintern är som bäst, men sån är jag. Satt och kikade lite på formex hemsida förut och jag blev helt klart inspirerad. Vårens färger verkar gå i citrongult, lite lila och jadegrönt. Mönstrena får gärna vara en blandning av humor och glamour, jag har svårt att tänka mig hur det skulle se ut, men det kanske är en spännande mix?! Materialen återgår till blanka varianter så som metall, plexi mm. Åh, hade gärna satt min fot på formexmässan nu i januari, man blir ju så härligt inspirerad av alla utställare och leverantörer!

Ska fortsätta leta runt lite efter inspiration under dagen. Att byta gardiner är nog det första som kommer göras här hemma. Jag älskar mina marrimekko, men ombyte förnöjer! Är så härligt när man får den där riktiga vårkänslan i hemmet tycker jag, man blir så glad av det. Spira och Mairo har ju alltid varit en favorit hos mig, tror jag ska göra ett besök på deras hemsidor redan nu. 





          


          





(Bilder lånade ifrån google)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0