[kala:s får:m]


Idag tvingade jag mig själv att försöka vara uppe lite mer, och det känns att jag börjar bli lite piggare, äntligen. Alice kom förbi och hälsade på, så vi passade på att baka. Kärleksmums fick det bli, men för att göra det lite roligare gjorde vi dem i stora muffinsformar. Så vi kalasade loss ordentligt här hemma en stund med hela familjen Hwasser. Skönt att få umgås lite, har varit lite lätt isolerad de senaste 10 dagarna...


 
Muffinsformar från [kala:s får:m]

Känns som det inte spelar någon roll vilka stora muffinsformar man än köper, ingen i alla fall dem jag har testat, håller måttet för så mycket smet. De ger vika och resultatet blir fula vida muffins. Någon som håller med? Så jag stoppade helt enkelt i formarna i en stor teflonform för muffins. Resultatet blev helt klart godkänt tycker jag! Nästa gång ska jag testa att baka amerikanska cupcakes med frosting på. Sådana riktigt stora maffiga bulliga cupcakes, läckert!

Nu känns det att jag varit uppe på benen lite länge, dags för en välförtjänt paus. Ikväll ska älskling laga middag åt oss, can´t wait.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0