Kladdmuffins


Fick lust att baka förut och började bläddra bland recepten. Kladdmuffins fick det bli, hur gott?! : ) Hade några nya muffinsformar jag ville testa också, en smal hög variant med fina mönster på. Som alltid flyter dem ut lite och formen blir ju aldrig så fin som på bilderna. Men dem blev riktigt kladdiga och goda, så jag får vara nöjd ändå. Jag gjorde dubbel kladdkakesats, så 20 fina små muffins ligger nu i frysen och väntar på den som vill komma och hälsa på ; )

Kladdmuffins

100g smör eller margarin
2 ägg
3dl socker
2 1/2dl vetemjöl
4msk kakao
1 1/2tsk vaniljsocker
1/2krm salt

Smält smöret på låg värme. Blanda socker och ägg pösigt och tillsätt sedan smöret. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och salt och rör sedan ner smeten. Klicka smeten i muffinsformar och grädda i ugnen på 200grader i 15-20min (beroende på hur kladdiga du vill ha dem.) Låt dem svalna en stund, sedan är dem klara för provsmakning!

Lycka Till!










Kommentarer
Postat av: Pilly

Muuuuuuums :) nu blev jag med sugen på att baka!!

2011-01-31 @ 21:00:33
Postat av: jessica

gottigott :)

2011-02-01 @ 06:26:58
URL: http://enannandelavmig.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad gott det ser ut! Synd att du inte är hemma imorgon när jag ska till era grannar. Då kunde jag ha kommit förbi och smakat en ;)

2011-02-01 @ 23:34:14
Postat av: Emilie

Det där såg riktigt smaskigt ut :)

2011-02-02 @ 22:04:40
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0