Största förvandlingen?!


Kör vidare med lite före och efterbilder, och nu har vi kommit till kontoret som nog måste stå för den största förvandlingen utseendemässigt. Rummet kan nog verka stort på bilden, men är nog inte mer än 10kvm skulle jag tippa på. Så här såg det i alla fall ut på visningen:



Golvet revs ut även här, och vi fortsatte med ekparketten. Garderoberna revs ut, taket och fönsterkarmar målades, ny vit tapet sattes upp samt en fondvägg (som vi valde att tapetsera på längden) Då tapeten under var gul som ni ser fick vi först måla rummet med en vit grundfärg innan vi spacklade och tapetserade. Var först lite skeptiska mot att sätta en randig tapet på längden i ett långsmalt rum, men vi testade och det funkade riktigt bra.



 

Tyvärr hade jag som vanligt inga bra bilder på rummet i helhet, och orkar inte ge mig på att fota just nu, så jag får nöja mig med att visa dessa bilder. Lite lister fattas också som alltid, jäkla lister ;) Men det är helt klart en enorm skillnad, och vi är nöjda med allt. Jag är ju en liten scrapbookingtok emellanåt och gillar att pyssla och skapa så kontoret används flitigt kan jag lova.
Villagekatalogerna använde vi som inspirationskälla när vi
skulle bestämma vilka färger vi skulle inreda rummet i. 

Ringde på dörren precis, min kära gulliga svärmor som har åkt enda från Linköping ut hit för att lämna en "krya på dig bukett" med vita fina tulpaner till mig, snacka om att man blir glad! Tack snälla du! Är så trött på min hjärnskakning nu så ni anar inte.. Blev sämre här om dagen och fick spendera kvällen på akuten.. Hade hoppats på att kunna börja jobba idag, men jag är sjukskriven ännu en vecka.. Jag saknar jobbet och mina kära jobbarkompisar så himla mycket.

Nu är det vila som gäller, sen ska jag umgås med min kärlek innan han åker och jobbar.
Hoppas ni har en mysig lördag!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Vilken förvandling.. ni har det verkligen jättefint hemma :) Ja nu börjar magen pluta ut lite.. det är så svårt och ta bilder, men det syns nog lite mer i verkligheten, haha!

Hoppas du haft en bra jul och ett bra nyår!? :)

Kram

2011-01-08 @ 17:52:27
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0