Veckans träning






Har nu åter igen kommit igång med träningen efter ett ganska långt uppehåll.. Skönt att vara tillbaka! Ska försöka variera min träning lite mer för att inte bli för intensiv med bara en träningsform, för att sedan efter några veckor tröttna igen.. Fick ju en gratisvecka i simhallen, och det kändes bra att mjukstarta lite med det.
Simning är faktiskt lite underskattat, en riktigt skön träningsform som faktiskt ger mer än vad man tror. 1 timmas bröstsim förbränner ca500 kcal, plus att det är skonsamt för kroppen. Har tänkt fortsätta med det i alla fall 1gång i veckan framöver. Ska lägga upp träningen som så att vecka för vecka känna efter vad jag känner för att göra just den veckan. Men kommer nog kombinera simning, ridning, powerwalks, löpning och lite styrketräning. Jag vill träna för att må bra och för att det är kul, inte för att det är ett måste.

Veckans träning såg i alla fall ut såhär:

Onsdag:
30min simning
Torsdag: 60min simning
Fredag: 60min ridning, varav 30min intensivt markarbete
Söndag: 40min simning

Är rätt så nöjd med veckan som gått, hade önskat att jag hade fått in några pw´s också. Men det har tyvärr inte hunnits med, eller jag har inte prioriterat det helt enkelt. Känns i alla fall skönt att vara igång, och nu har jag en ny vecka framför mig med ännu mera träning. Får se vad det blir för nåt!









Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad duktig du har varit gumman! Ses på onsdag, om jag inte tittar förbi dig på jobbet imorgon, känner att jag måste utvidga min träningsgarderob lite :) kramkram!

2011-01-24 @ 15:21:42
URL: http://enannandelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0