Vita godsaker


Av någon konstig anledning är ju nästan allting vitt här hemma. Jag dras till vitt, så är det bara ; ) Snyggt och enkelt sen tycker jag om att variera lite accentfärger till i form av kuddar, textilier, mattor mm. Då kan jag lätt byta efter säsong, humör, smak och tycke. Jag har varit inne i en limegrön period ett bra tag nu. men nu är jag lite sugen på citrongult eller kanske ljuslila som är två av färgerna som verkar komma att dominera i vår. Har inte varit så förtjust i gult innan, men om det är rätt gul så kan det vara riktigt snyggt och fräscht.  

Suttit och kikat runt lite på nätet och hittat några vita godsaker jag gärna skulle vilja ha till vårt hus.

(Vissa av bilderna är lånade från google)


Vi är i stort behov av sängbord och vill ha några enkla snygga som helst inte står på golvet. Har tidigare varit inne på att sätta upp 2 små pilasterhyllor på varsin sida om sängen, men nu gillar jag mer och mer Maze Interiörs snygga variant som man hänger på väggen. Vi sålde dem när jag jobbade i inredningsbutiken, men köpte inga då.. Synd kan jag tycka nu för dem är lite väl dyra...
Något mer som verkligen behövs till sovrummet är klädförvaring, och den vita malmbyrån är utan tvekan högst på önskelistan.
Vi är också på jakt efter några snygga taklampor, främst till vardagsrummet, men jag skulle gärna vilja se den ursnygga "Planet" i vårt kök under våren, gillar den verkligen hur mycket som helst!
Alla hem behöver också en bra helfigursspegel, ja så är det. Här har jag hittat en som även den skulle passa i vårt hem. Frågan är om man ska ha den i sovrummet eller i hallen, det återstår att se.
Som sagt, alla dessa saker ovan på min önskelista är vita. Har spanat runt lite idag efter vårens textilier, men jag är ute lite för tidigt... Nyheterna släpps inte före Formexmässan som är nu i slutet på januari. Jag får hålla mig tills dess.

Får se om och i vilken ordning de vita godsakerna ovan smyger sig in i vårat hem ; )


Kommentarer
Postat av: Fia

HAHAHAHA tack för svaret! Se om jag dyker förbi hos dig när det är dags ;)

2011-01-05 @ 18:32:42
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0