Djungel

Jag har inte bara legat på latsidan under min ledighet kan jag lova, även om man kan tro det. Vi gjorde en lång att göra lista som vi börjat beta av på. Momenten just när man kan bocka av en grej är det bästa. Hittills har vi bockat av storstädning och klädrensning i vår walk in closet, gött! Det är sååå fint där inne nu och ska förhoppningsvis så förbli en bra tag framöver.. Vi kan även bocka av "gå upp med onödiga grejer på vinden", typ resväskor, vinterjackor mm, mm. Sen hoppas jag att jag senare under kvällen kan bocka av "Rensa i rabatterna". Men just nu känns solstolen sååå mycket skönare än att utföra trädgårdsarbete även om det borde ha högsta prioritet. Hela vår trädgård ser ut som en djungel för tillfället och det är nästan så man får skämmas för grannarna, haha.


Fin fina trädgårsverktyg som jag fick i present förra året. Ni ser, fortfarande oanvända. Men det ska det snart bli ändring på! ;)




Pioner på gång! ( Nu blev jag osäker, men visst är det pioner?? ;) )


Blåklint

Det märks att det har bott ett äldre par här tidigare med tanke på alla blommor. Det hade säkert varit superfint om man kunde ta hand om den och om man var intresserad vilket jag inte riktigt kan eller är ännu. Får jobba på det. Men nästa projekt blir att gräva bort alla rabatter kring huset och göra fint med sjösten, belysning mm. Men det får bli ett projekt lite längre fram när vi känner att tiden och orken finns där.

För en gångs skull är det faktiskt jag som tagit bilderna, med vår systemkamera!! Jag är bortskämd med en grymt duktigt fotande sambo vilket gör att jag tappat intresset helt. Men det är väl aldrig försent att börja lära sig så idag var jag tvungen att göra några försök till så kallade foton. Får nog bli några lektioner till under sommaren ;)

Nu ut och lapa det sista av solen innan det är dags att göra lite nytta.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0