Rosa sötsaker

Direkt efter jobbet slänge jag på mig målaroutiften och gav mig på altan igen. När jag stod där och målade som bäst insåg jag att färgen inte skulle räcka. Såklart.. Att man alltid ska missbedöma sånt. Så jag fick snällt lägga penseln åt sidan efter ett tag och gå in i köket och dra fram bakgrejerna istället. Hittade ett recept på Hallonmakroner, måste testas! Första omgången fick jag hälla ut, marängen blev alldeles för rinnig så allt bara flöt ut som en pannkaka på plåten innan jag ens slängt in dem i ugnen.... Testade igen och denna gången gick det bättre! :)




Dock hoppas jag nu att de S K A flyta ut lite för jag vill helst ha dem så där runda och fina. Valde helt fel munstycke till spritsen men det var den enda jag hittade så det fick gå. Har aldrig ätit makroner faktiskt, men tycker det ser väldigt gott och läckert ut. Kommer passa fin-fint på mitt vita kakfat från Koziol! :)




Återkommer med resultatet!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Huur blev resultatet? :D

2011-06-12 @ 23:19:18
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0