Kalipermätning

Igår var jag och Jessica iväg på en lite spännande grej, kalipermätning. Det är alltså ett verktyg som mäter andelen fettprocent på kroppen. Tänkte att det kunde vara bra att se hur man verkligen ligger till. Som alla mätningar så är ju inte heller denna helt exakt.. (Det är svårt att separera vätska från fett osv. ) Men hur eller hur finns ett resultat och det är det jag har att jobba utifrån.

En PT utförde dels kalipermätningen, men även vägning samt mätning med måttband också på ett flertal ställen på kroppen. Resultatet var väl ungefär vad jag hade väntat mig, något högre kanske. Men nu har jag något att jobba för och om 4 veckor ska jag vi dit igen för att göra om samma mätning och sen jämföra resultaten. Anledningen att man går så tätt mellan mätningarna är för ens egen del för att se så att man verkligen är på rätt spår. Är ju lite jobbigt om man kör stenhårt i några månader och sen går tillbaka och att resultatet visar noll förändring. Då har man förmodligen valt fel träningsform eller fel kost osv. Jag ska fortsätta med min träning som vanligt hade jag tänkt, möjligtvis lägga in fler hårdare pass. Jag är lätt mer sporrad nu än innan! : ) Det är mycket träning här på bloggen nu som ni märker, men jag gillar´t ; )



Kalipermätare



Idag är jag ledig, lovely! Skulle egentligen åkt till finaste Lindha och hälsat på och bebisgosat med deras lilla tjej som nu kommit till världen. Grattis till er gumman! : ) Men tyvärr var mamman i fråga sjuk, så det får vänta till en annan dag. Längtar!
Istället kommer jag ägna dagen åt stallet och lite annat smått och gott. Eventuellt åker scrapbookinggrejerna fram så småningom oxå! : )

Ha en fin dag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad coolt.. det skulle vara kul att testa, vad kostade det? Jag får jättelust att sätta igång ordentligt med träningen jag också, men det får bli efter min graviditet! Du är ju jätteduktig :)

Ja det går undan i lägenheten.. Linus är där hela tiden typ! :P Men som sagt, skönt och inte bo i skiten.. allt kommer nog inte vara riktigt klart när vi flyttar in, men det är mer smågrejer som ska fixas och barnrummet gör Linus i april när vi bor där! :)

2011-03-17 @ 10:09:54
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Lotta

Åh vad spännade det där med mätning lät, jag är inte alls pepp på att träna, är helt slut i kroppen efter ett jobbpass!



Åh, blev det en Astrid? Bäbisar är ju det mysigaste som finns!! :D

2011-03-17 @ 23:15:02
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0