Köttfärspaj med paprika&chili




Väntar på att mitt ♥ ska komma hem så vi kan hugga in på den där goda pajen som står och väntar. Har aldrig testat att ha just den paprika&chili creme fraichen i köttfärspaj tidigare, så det ska bli spännande. Det luktar grymt gott iaf och jag är sjukt hungrig.
Sen middag som alltid här på husnr7.... Men bättre sent än aldrig!
Här kommer receptet för den som blir sugen!

Pajdeg:
3dl vetemjöl
100g margarin
2msk vatten
1tsk salt

Fyllning:
400g Nörfärs
1 gul lök
1 burk paprika&chili creme fraiche
2dl riven ost

Nagga pajdegen med en gaffel och förgrädda skalet i ca 10 min (200grader). Passa på att göra fyllningen under tiden. Häll fyllningen i det gräddade skalet och strö över riven ost. Grädda i ca 225 grader i 10-15min. Servera med en stor sallad. Smaklig måltid!

Trevlig kväll på er!

Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0