Mums


Vi var alla så ivriga på maten igår så jag glömde helt bort att fota den. Men mums vad gott det var! Den här rätten måste ni testa! Vi åt upp precis allt, så ingen matlåda blev det. Nästan så jag funderar på att göra den ikväll också, jag fick inte nog! : )



(Bilden lånade jag ifrån google)


Pasta med kantareller&parmesan

Färsk pasta
kantareller
schalottenlök
Grädde
Kantarellfond
Parmesan
Persilja


Smörstek kantarellerna och schalottenlöken, krydda med lite flingsalt, vitpeppar och cayenpeppar. Tillsätt grädden och koka upp. Jag änvände riktigt grädde  för att få extra god smak ; ) Tillsätt kantarellfond efter behag. Häll i riven parmesan och strö över klippt färsk persilja. Servera med färsk pasta, ruccola och rostade pinjenötter.
Till detta serverade vi även ugnstekt kycklingfié och
smörstekta färska sparris med flingsalt. Mmmmm!!

Smaklig måltid!


När vi var på Gran Canaria drack vi ett så jäkla gott vin, ett vitt spansk medelsött vin. Vi köpte med oss några flaskor hem. Dem bjöd vi på igår, och våra vänner gillade det jättemcyket också. Såg att det även fanns att få tag på här på systemet, jihuuu! Kommer helt klart bli vår nya favorit. San Valentin heter det. Att rekommendera!



Nu måste jag gasa till jobbet!!!

Ha en härlig dag!

Kram





Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är ju synd att din bror är så kräsen med maten för det här receptet vill jag prova! Vi var inne och köpte en flaska på systemet igår, så gott :D

2011-03-06 @ 12:42:24
URL: http://blondiielotta.blogg.se/
Postat av: Emilie

Mums vad gott!! Hur mkt behöver man av allt?

Det där vinet drack jag jämt när jag va ute o festade, innan bäbisen ;) grymt gott ju! Åhhhh sugen på vin är jag...

Kram

2011-03-06 @ 14:23:09
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0