Tröttis


Åkte till stallet lite senare idag då jag ville att Allan skulle få vara ute så länge som möjligt i det fina vädret. Han är generellt lugnare när man kommer på eftermiddagen, men idag var han inte alls på hugget. En riktig tröttis. Gav oss ut på en ny ridväg vilket ledde till inte så lång tur men grymt bra underlag. Alla gångarter kördes igenom, men ville ta det lite lugnt idag med honom då han inte kändes helt hundra. Tempen var inget fel på och inte aptiten heller, så förmodligen hade han bara en tröttisdag, så som vi ibland.

Testade att rida med pulsklockan idag och jag blev sjukt förvånad. Positivt alltså! Redan i skritt kom jag upp i över 60% av maxpulsen, och i galoppen var jag uppe i 90% som mest. Hade aldrig kunnat gissa det gav såå mycket. Kul! Ingen slöridning här inte! ; )




Ska alldeles strax bege mig ut på promenad nr 2 idag. Gäller att passa på när man ändå känner att både lusten och orken finns där. Men nu tar jag med mig min bästa svägerska och tillika granne. Nytta med nöje! : )

Sen ska det stekas pannkakor så det ryker om det!
Ha en bra kväll,

KRAM♥


Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad mysigt det såg ut på hästryggen.. faan vad jag saknar ridningen! Ska nog åka upp till stallet imorgon och gosa lite med Miranda!!! :)

Jag köpte koftan på h&m trend i göteborg i höstas!!

Kram kram

2011-03-17 @ 21:38:03
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0