Marimekko

Har spenderat halva dagen på stan med mamsen, mys! Blev dock inte så mycket shopping (tur var väl det för det var inte meningen heller) men däremot en god lunch på Expresso House. Fisk för min del och kycklingsallad för mamsen, gott som tusan. Ok, lite shopping blev det ; ) Mina favvoservetter som jag har haft slut på här hemma (panik!!) dem är en läcker färgklick hemma hos oss bland allt det svart/vita. Lite smink fick också följa med hem, men snarare nödvändigt ont än kul.. Men mest strosade vi runt bland inredningsbutikerna och drömde oss bort. Är så mycket jag vill göra här hemma så ni anar inte. Inga stora grejer, men lite nya möbler och annat smått&gott.




Tillbaka till Marimekko. Jag gillar Marimekko. Stilrent men ändå lite kul, trotts gammalt uttjatat mönster så gillar jag det fortfarande. Vi har Unikko som kappa i köket, i svart/vitt såklart, jag älskart! Men, till sommaren är man ju sugen på lite mera färg, typ grönt ; ) Till jul är man kanske lite mer sugen på rött. Kan man ha samma tyg fast olika färger, en färg för varje säsong? Eller är man knäpp, fantasilös eller är man bara enhetlig då? Det sista instämmer nog mer på mig, stilren som jag är. Man kanske skulle satsa på lite grönt Unikkotyg trotts allt. Då får jag ju även dra fram min vän (snarare ovän) symaskinen igen. Vi kanske skulle sluta fred då, en gång för alla. Symaskinen och jag.

Nu ska jag gotta mig i mer inredning!


Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Lotta

HAHAHA aa verkligen märkligt, men det är ju roligt när man minns alla knäppa drömmar.. Men det hade varit en roligt syn att se alla som är ute och springer med den där på huvudet.. ;)

2011-05-05 @ 23:48:29
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0