Näst sista

Godmorgon! Idag jobbar jag näst sista arbetspasset för den här veckan. Unnade mig en semesterdag på fredag vilket innebär ledig tors-sön, hur skönt?! : ) Det innebär även en ledig fredag tillsammans med mannen i mitt liv♥

Många som har frågat efter receptet på kakan jag gjorde på Valborg, så här kommer det:



Citronmoussetårta med passionsfrukt

Botten
300g riven mandelmassa
1 ägg
2 äggvitor

Mousse
4dl grädde
2 äggulor
1dl florsocker
Skal från 1 citron + saften från 1/2 citron

Gör så här:
Blanda ihop ingredienserna till botten. Tryck ut i en form med avtagbara kanter. Grädda i ugnen på 175g i ca 20min. Låt kallna. Vispa grädden hårt, tillsätt äggulorna, florsockret och citronskal+saft. Vispa lite till. Bred ut moussen över den kalla botten. Låt stå i frysen i minst 4 timmar. Ta fram kakan ca 30min innan servering och dekorera med passionsfrukt.

Lycka Till!

Kommentarer
Postat av: EMMA

TACK!

Och tack för att du tog dig tid att svara ang cykellagning ;)

Ha en fortsatt härlig dag! Kram

2011-05-03 @ 13:14:41
URL: http://emmakarin.webblogg.se/
Postat av: Jessica

TACK :) Den var ju såå himlans god! Ses imorgon! Kram.

2011-05-03 @ 16:17:30
URL: http://enannandelavmig.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0