Söndag

Redan söndag igen, var tar dagarna vägen?? Har en riktigt skön vecka som väntar med låååångledigt tors-sön då jag har tagit semester på fredag. Hur skönt?! :) Ska inte göra något speciellt men ibland behöver man bara få vara lite extra ledig. Har en hel del att ta tag i här hemma, så det får bli lite fixardagar tror jag.

Ska alldeles strax sticka mot jobbet. Efter det ska jag åka ut till mamma&pappa för att fira mors dag. Grattis bästa mamma♥ Tack även Jessica&André för en jätterolig kväll igår!!!

Ha en skön söndag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

TACK! Vad glad jag blir. Sådant värmer att höra :)

Jag är jättenöjd med kameran så här långt men det är ett stort steg att gå från en instegskamera så det tar nog ett tag att "köra" in sig på den. Fotona ser inte vidare roliga ut i lcd-skärmen och det lurade mig först men får de bara komma in i datorn och efterbehandlas lite så blir de kanon. Jag fotar i RAW och har i princip bara ökat exponeringen och lagt på kontrast på bilderna så det är nog mindre än man kanske tror. Seriebildstagningen på kameran är helt otrolig och likaså brushanteringen på höga ISO-tal.

Jag köpte bara huset för jag har två objektiv sedan innan, ett Canon 50mm f/1.8 och Tamron 28-75mm f/2.8 och jag är nöjd med båda! Alla bilder på Emilie är tagna med det fasta Canon-objektivet.

Tack snälla igen för din fina kommentar :) Kramar Lina

2011-05-29 @ 17:57:37
URL: http://linahalldin.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad kul! Jag har ett objektiv jag så gärna villa ha men nu får jag lugna mig med inköp här hehe.

Jag tycker verkligen du ska försöka lära dig och du har ju experthjälp i din sambo. Det är verkligen så mycket roligare att fota manuellt och trixa med inställningar.

Kameran köpte jag på Mediamarkt och där kostade den 13000. Tror inte man kan få den billigare någonstans, inte ens på internet (om det inte är begagnat förstås).

Vad irriterande. Typiskt blogg.se. Krånglar jämt!

Tack, nu är han bättre efter en dags fasta så vi får hoppas det håller i sig :)

Kram på dig!!

2011-05-29 @ 23:00:05
URL: http://linahalldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0