Lyrisk!

Nyss hemkommen efter min hopplektion och jag är heeelt lyrisk, hur kul kan det vara lixom? :) Systrarna Esping är riktigt bra att rida för, och jag är mer än nöjd varje gång jag åker därifrån. Jag fick en ganska het häst, med MYCKET motor, så det var ingen lätt macth detta. Men med en bra instruktör och bra lösgörande övningar kunde jag ganska snart fånga hästens energi och använda den på rätt sätt. Fick först rida över lite bommar längs långsidan och på volt, för att sedan gå över till hoppning på hinder. Avslutade passet med en lite kortare hinderbana, och det kändes riktigt riktigt bra. Jag vill bara hoppa igen, och igen och igen, sååå kul var det. Ska nog varva mina dressyrlektioner med lite hoppning framöver. Pulsklockan var på som sagt, och 571kcal stannade den på efter 54 effektiva minuter på hästryggen. Dagens andra träningspass, och nr 34/60 vad det gäller utmaningen. Det tar sig :) Nu till dagens andra utmaning, denna hålls till i köket. Återkommer med resultatet om jag lyckas ;) Kram till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0