Pannbiff med potatispuré & gräddsås

Åh, måste dela med mig av ett recept jag slängde ihop nu ikväll. Godaste jag gjort tror jag! Pannbiff med potatispuré och gräddsås till det. Husmanskost när den är som bäst. Såser har aldrig varit min starka sida, så det är ett under att jag fick till den. Tack syster-yster för lite sås-tips ;)

Till pannbiffarna använde jag följande:
Ströbröd
Vatten
Ägg
En skvätt grädde
Kalvfond
Soja
Lök, riven + stekt
salt&peppar
En skvätt ketchup
Lite potatismjöl
Nötförs

Blanda ihop alla ingredienserna till en smidig massa. Salta & peppra. Forma till runda biffar och stek i lite smör i en stekpanna, ca 5-6min/sida.

Gräddsås
Ta upp dem färdiga biffarna och häll i grädde i stekskyn. Tillsätt lite kalvfond, svartvinbärsgelé och soja. Låt koka upp. Smaka av med salt & peppar. Jag lät även några kvistar färsk timjan få koka med på slutet. Servera med potatispuré och kokta grönsaker.

Smaklig måltid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0