Sista turen

Stack iväg till stallet direkt efter jobbet och gjorde Allan redo för en kvällstur. Allt kändes till en början riktigt bra men ju längre från stallet jag kom, ju ondare och ondare i magen fick jag. Försökte hitta en sits som underlättade men det var omöjligt, gjorde skitont. Kändes som håll, fast tusen gånger värre. Är det detta som kallas sammandragningar?? Blev faktiskt riktigt orolig efter ett tag och ville bara tillbaka till stallet så snabbt som möjligt... Galopperade hela långa gärdesvägen hem i lätt sits, för det var faktiskt det som gjorde minst ont, och förstod att detta nog skulle bli sista turen på hästryggen på lääänge... Fick hoppa av och gå sista biten hem och då släppte det värsta iaf, skönt.
Nu har jag landat i soffan, nyduschad med en kopp te och en smörgås, och ska bara VILA resten av kvällen. Kommer självklart att sakna ridningen jättemycket, men tänker såklart lyssna på min kropp nu, för inget är värt lika mycket som vår lille skatt i magen💗

 

 


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ja det är lite tråkigt för man kan ju inte göra allt som man vill. Jag hade ju tänkt att komma i gång ordentligt med mina dagliga promenader men det funkar lixom inte, går jag en långsväng så har jag ju ont hela kvällen och dagen efter lixom :( Jag har fått tid till en sjukgymnast nu iaf så vi får se om hon/han har några bra tips.

Jag har funderat lite på namn men Emil tycker att vi kan lugna oss med det ett tag men jag har mina favoriter jag :D

Jag har gått upp ca 10kg nu och det känns med tanke på att jag hade 10kg övervikt redan innan lixom :( Guu vilka promenader det lär bli i höst när kilona ska bort, haha!



Ja det är väldigt olika vad man får göra hos BM tycker jag, nästa gång ska jag göra glukosbelastning :( när har du tid nästa gång?? Jag har bara 5 besök kvar nu till bf :) Må tiden rulla på nu!



Ha en riktigt bra dag!



Kramar

2012-04-27 @ 07:43:22
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Charlotte

Ja det vore jättebra om man kunde få lite bra tips på hur man kan göra för att lindra smärtan lite. Jag som hade hade sett fram emot att kunna börja motionera som sagt men jag får ta det lugnt nu och brassa på i höst sen ist.



Värken som du beskriver i inlägget ovanför har jag oxå upplevt, det känns som håll fast 100ggr värre och det är riktigt obehagligt faktiskt men det kan tydligen bli så och det är inte farligt men man ska kontakta BM om det är så att det håller i sig länge.



Glukosbelastning gör man för att se så att man inte har åkt på graviditetsdiabetes och belastningen gör man bara om man är överviktig eller har familjemedlemmar som har diabetes så det behöver du nog inte oroa dig för. Man får inte äta ngt på 12h och så ska man dricka en sockerlösning på 3dl och så tar de ett blodprov 2h efter att man druckit lösningen, de ser väl om kroppen tagit hand om sockret eller ej...



Förstår att du längtar men tiden rullar ju på nu tycker jag, kan inte fatta att det är typ 20 veckor sedan vi plussade, helt sjukt vad fort det har gått.



Det är såå tråkigt att ha ont även om man tänker att det är såååå värt det till slut endå lixom, jag hoppas verkligen att du slipper värken snart.



Ha en riktigt skön helg nu och passa på att vila som bara den.



Kramar



2012-04-27 @ 20:46:29
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Emilie

Linus hälsar tack :) Det blev en lyckad dag, jag kom ju hem med 3 par jeans.. Jag som inte har hittat några bra på riktigt länge. Hoppas allt är bra med dig och att du får en fortsatt lugn och skön helg ;) KRAM

2012-04-28 @ 21:46:04
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Emilie

Jenasen köpte jag på Gina :) Så kul nu när man kan börja ha lite kläder.. är så trött på att gå omkring i leggings eftersom man mest gick i det under och en lång tid efter graviditeten, hehe!

Just det vi ses ju inte.. TACK! Jag lovar att sola och dricka drinkar åt dig med ;) Men vi kanske hörs innan! Förresten så hängde jag fram lite rea badkläder på junior så blev det lite mer utfyllt där :)

Ta hand om dig!!!! Puss & kram

2012-04-29 @ 10:51:09
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0