Paus

Nu har jag funderat och funderat på hur jag ska göra med bloggen igen och kommit fram till att jag ska ta en paus. Jag har ju lovat mig själv och mina nära att inte bli för privat i bloggen men med allt som händer och sker i mitt liv nu blir det lätt att det går åt det hållet ändå.. Det är mycket kring min graviditet och bebis nu i mina tankar och då blir det lätt att jag skriver om det också, fast att jag egentligen kanske inte varken vill eller borde det.. Så nu mina vänner vill jag bara koncentrera mig på mig och min blivande lilla familj, jobb, nära och kära och lägga bloggen åt sidan för ett tag. Tack alla ni i den trogna lilla skara som följt mig. Det glädjer mig att ni kikat in här. Kanske hörs igen framöver, vem vet ;)

Ta hand om er allihopa, och tack för mig💗


Kommentarer
Postat av: Sara

Lycka till med allt!

2012-06-02 @ 11:57:51
Postat av: Emilie

Puss! Ses imorgon :)

2012-06-02 @ 21:13:38
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Rebecka

Åh, vilken skit det är!!! Ush och blä.

Alltså samarin hjälper någorlunda och tuggtabletter som jc bu inte minns vad de heter. Smakar mint! Fråga på Apoteket..

Blev tipsad om nåt som heter omeprazol ( tror jag ) och tydligen hade mamma de så de ska jag testa :)

Tack detsamma, hoppas ni mår bra :)

Kram

2012-06-10 @ 18:48:01
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Verkligen skönt!

Det måste ju vara nåt fel. Har du ringt och hört?

eller så gick mitt snabbare för att dom mer eller mindre godkänner all vårdpersonal.. Vet inte.

Hoppas du får svar snart!

Kram kram

2012-06-13 @ 14:30:09
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Ja riktigt skönt faktiskt, man får ju sina stunder av oro ibland men det är väl rätt normalt skulle jag tro.

Vi var nere på kvinnohälsan på torkelberg och jag kommer faktiskt inte ihåg vad barnmorskan vi hade hette men hon var riktigt bra, liten och blond i 45årsåldern :D hehe!

Nej igår var det exat 2 månader kvar till BF för vår del, det går undan nu :)

När sjutton var det ni skulle ha igen var det typ 3 veckor efter oss?

Åhh sååå skönt att ha så lite kvar att jobba, jag har 3 veckor kvar att jobba och jag vet inte riktigt hur jag ska orka för nu har det bara blivit jobbigare och jobbigare bara de senaste dagarna här :( I värsta fall får jag ju sjukskriva mig.

Ska du till Emilie den 14:e Juli, hon sa att hon skulle bjuda dig? Jag ska dit, vore ju askul att ses och snacka bebis :)

Ha en riktigt bra helg! Stora kramar!

2012-06-15 @ 12:43:25
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Rebecka

Hitta massor, men mest till Amelia och bebisgrejer såklart.
Bebiskläderna var inte mycket att hänga i gran men sängkläder och filtar och sånt är ju kanon.
Jo annars är det bra. Börjar bli lite tungt, speciellt att behöva aktivera en busunge med hela dagarna :)
Nej va träligt med illamående stackare.. Men snart är bebisarna här :) hihi. Har ni fixat allt? :)
Känner mig nästan stressad, känns som jag måste ta vara på tiden med bara Amelia. Men längtar massor efter bebis.
Kram, hoppas ni har en fin dag!

2012-07-08 @ 15:19:28
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Hej där :)
Ja den kan ju komma i stort sätt närsom men jag tror att det dröjer ett tag till faktiskt. Jag har inte känt av några förvärkar alls faktiskt, jag kan tänka mig att allt kommer på en och samma gång sen när det väl är dags. Jag tvättade upp alla bebiskläder och sängkläder för ett tag sedan och jag har tom bäddat spjälsängen nu :) Det enda vi har kvar att inhandla nu är skötbordet men det ska ordnas nästa vecka tänkte jag, måste köpa lite blöjor och apoteksgrejjer till bebisen oxå såklart. Jag hoppas att bebis vill titta ut i början på Augusti iaf och inte dröja sig kvar mot slutet för nu börjar det bli lite träligt. Hur är det med dig och din lilla bebis i magen??
Klart att jag kommer till Emilie på lördag, ska bli jättekul att ses :)
Stora kramar!

2012-07-10 @ 17:45:44
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Emilie

Vad konstigt! Jag klickade hem den förut och då kollade jag extra noga att det var M jag fick.. Så testa igen ;) KRAAAAM

2012-07-29 @ 11:01:45
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Charlotte

Tack för din gissning, spännande att se om någon prickat rätt :D

Ja man blir riktigt nervös, sen när hon ville skicka upp mig till förlossningen oxå då blir man ju mer rädd lixom. Jag blev lite smånervös inför förlossningen nu när jag var däruppe och fick se allt men det var nog bara just då för nu är jag lugn igen :) Låter inte roligt med förvärkar alls, hoppas att de avtar och att bebis får stanna ett tag till även om du såklart längtar som sjutton efter lille plutten. Jag tycker att vi kan ses sen när våra små mirakel är ute, skulle vara jätteroligt faktiskt, vad säger du om det??
Kramar

2012-08-02 @ 22:05:16
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Charlotte

Åhh vad roligt att hon oxå skulle haft den 14:e :) Hoppas att våran bebis kommer snart oxå och att din inte behöver stanna fulltid i magen, den kan ju oxå kika ut lite tidigare =)

Ja det vore himmla kul som sagt, vi får höras av när det lugnat ner sig lite med bebisarna =)

Ha det så bra och Lycka till med allt ni med! Kramar

2012-08-05 @ 20:23:37
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Rebecka

Jag går på storken! :)
Min syster har inte heller fått nr, går på kvinno.
Haha ja jag trodde inte de så det är skönt, nu återstår bara att se hur stor rackaren är haha.
Hur har du det med förvärkar och så?

2012-08-06 @ 18:31:26
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Haha är ytterst tveksam till de :) iaf för min del,känns som historien lär upprepa sig att jag får gå över.
Däremot vet jag tre personer som fått barn nu i förra veckan och fått 5-7 dagar innan bf så verkar vara inne nu haha..

Vill bara att det ska över så jag får mer ork :) men visst är det spännande, ni har något helt otroligt att se fram emot :) första barnet är alltid första och det slår allt i världen när du första gången tittar i ditt egna barns ögon.

Hoppas du med mår bra, och som sagt, vi kanske ses :)
Kramar

2012-09-03 @ 09:15:04
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Ja man känner massor och så puts väck borta.. Haha.
Hoppas du har rätt :)
Hoppas det går smidigt för dej när det väl sätter fart, så kanske vi ses där :) hihi. Kram

2012-09-04 @ 19:38:52
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Tack snälla! Det värmer.
Nej hinner jag bara äta antibiotika nu nån dag, och sen komma upp till förlossningen i tid för antibiotika i dropp så är det igen fara. Men jag har redan öppnat mig 5 cm, och slemproppen ha släppt så kan gå fort och hända när som.
Men det ska nog gå bra, är mest orolig att den här lilla ska va sjuk med, var så hemskt när Amelia föddes och var de :(
Kram och tack igen, hoppas ni snart får er lilla och att allt går bra!

2012-09-07 @ 17:52:22
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Ja :) hoppas det jag med..

Nej men spelar ingen roll hur jäkla på g det är för han vekar inte vilja komma ändå. Suck.
Man är trött på att vänta nu, men snart så. Bara några dagar kvar..

Det är bättre att inget veta, rätt som det är smäller de :)
Spännande. Lycka till du med :) ska bli kul att se er lilla sen.
Kramar

2012-09-11 @ 07:55:59
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0