Baconpasta m parmesan & persilja

Min inspiration till matlagning är tillbaka! I alla fall just nu ;) Bara massor nya recept denna vecka. Idag blev det baconpasta med bl.a parmesan och persilja, riktigt gott, det kommer göras fler gånger. Här kommer receptet för den som vill testa :)

Bacon
Lök
Vitlök
2dl crème fraîche
1dl mjölk
2dl riven parmesan
Klippt persilja
Cayennpeppar

Stek lök och bacon, tillsätt en pressad vitlöksklyfta. Krydda med lite cayennpeppar om du vill ha lite sting i såsen. Häll på crème fraîche och mjölk och låt koka upp. Salta och peppra efter smak. Rör i riven parmesan och strö över klippt persilja. Servera med färsk pasta. Smaklig måltid!

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så gott det låter! Jag har blivit lite sugen på bacon de senaste dagarna så det kanske jag får prova på, men jag antar att det inte blir lika gott utan lök! :)

2012-03-28 @ 11:22:42
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0