Tjugofem

Idag går vi in i v25 och det är lite av en milstolpe för mig. Känns som vi snart kliver in i sista delen av graviditeten och det känns himla bra :) Nu börjar man verkligen förstå vad som är på gång och vi är så nyfikna på vad det är för en liten som ligger där inne. Vi längtar!!! 15 veckor kvar och det känns ganska lite tycker jag med tanke på att jag nu varit gravid i hela 6 månader!
I veckan är det dags för barnmorskan igen och då ska magen mätas och vi ska även få lyssna på hjärtljuden, mysigt! Bara jag tar det lugnt och lyssnar på kroppen så mår jag väldigt bra och att vara gravid är något av det häftigaste och finaste man kan vara med om💗



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Guu, det går undan nu måste jag säga. Det är inte långt kvar för oss nu :)

VIlken söt gravidmage du har, min börjar bli så stor nu så den är mest i vägen hela tiden. Undrar verkligen hur stor den kommer vara på slutet, de sägs ju att bebisen växer som mest mellan vecka 28-32 så vi får väl se om 3 veckor ifall det är så att man är stor som ett hus då eller inte, haha.

Skönt att läsa att du mår bra, så länge man lyssnar på kroppen och tar det lugnt så mår man ju faktiskt bra det har du rätt i.

Hoppas du får en riktigt härlig helg.

Kramar

2012-05-18 @ 10:08:12
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte
Postat av: Rebecka

Vilken söt liten mage :)

2012-05-18 @ 17:43:38
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Rebecka

:) ja men det gör man.. Även om man ibland känner sig sjuk och äcklig så kan man titta på magen och känna sig vackrast i världen för man ha världens finaste skatt där i!

Hur det känns i v 42 och 27 kg senare låter jag vara osagt! Haha..

Bara bra här!! :)

Härligt att ni med mår bra!

Hoppas ni får en trevlig helg!

2012-05-18 @ 20:38:21
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Ja men precis :) Snart passerar man ju 30 veckor också och då har man bara en fjärdedel kvar av graviditeten lixom. Vi får hoppas att sommaren går lagom fort nu så att vi får ut våra älsklingar snart men även hinner att njuta av fint väder och mycket sol i sommar.



Jag har inte varit på glykosbelastningen än, den är på fredag och jag ser inte fram emot den. Jag får ju inte äta något på ca 12h då och jag är ju konstant hungrig lixom så jag undrar hur det ska gå men det gäller ju bara en dag så det får väl gå antar jag.



Har ni shoppat allt till bebis än? Vi ska antagligen hämta hem vagnen nästa vecka :)



Hoppas att du haft en bra helg.



Kramar

2012-05-20 @ 22:38:42
URL: http://ensidaomallt.se/Charlotte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0